4mb-electrical power engineering

.

اهداف کلی این وبلاگ:
1-تعین اهداف کلی برنامه عملیاتی گروه اموزشی برق استان
2-اطلاع رسانی از برنامه درسی ابلاغی از دبیر خانه
3-اطلاع رسانی از بخش نامه های ارسالی به مناطق
4-تعامل و هم اندیشی با مدرسین گروه برق

نویسندگان

گزارش بازدید از جونقان

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۰۶ ب.ظ

بسمه تعالی

گزارش بازدید از هنرستان شهید چمران جونقان

فضا و بنای هنرستان:

هنرستان شهید چمران جونقال در زمینی به مساحت حدود 3000 متر مربع واقع شده و شامل دو ساختمان اموزشی و ساختمان نماز خانه می باشد که ساختمان اموزشی این هنرستان شامل سه طبقه است که در سال 62تاسیس شده است. نمای ظاهری این هنرستان در حالت مطلوب نمی باشد وسقف کارگاه های طبقه سوم این هنرستان نم داده که موجب شکست در کچ سقف گردیده.

تعداد هنر جویان :

 در این هنرستان هنر جویان برق در دو پایه دهم و یازدهم مشغول به تحصیل می باشند که تعداد هنر جو در پایه دهم18نفر و تعداد هنر جو در پایه یازدهم 18 نفردر حال ادامه تحصیل می باشند.

کار گاه ها و امکانات:

در این هنرستان  دو کارگاه برق موجود است که تجهیزات یکی از کارگاه ها در حالت نیمه مطلوب و کار گاه دیگر در حالت مطلوب نمی باشد. در این دو کارگاه از صندلی های فلزی برای نشستن هنر جو استفاده گردیده که تعداد انها با هنر جویان برابر نیست و همچنین این صندلی ها به دلیل فلزی بودن امکان برق گرفتگی را افزایش می دهد.

تجهیزات موجود در کارگاه ها نیز دچار کمبود و نقص می باشند و ابزارالات موجود در انبار نیز خراب و فقط از نظر جنبه ظاهری برای پر نمودن فضای انبار بیشتر کاربرد دارند و همچنین مطابق با بیانات سر پرست بخش این واحد تجیزات مورد استفاده هنر جویان مانند انبر دست و سیم چین و دم باریک و پیچ گوشتی و حتی سیم توسط خود هنر جویان خریداری گردیده و هنرجو همراه خود از خانه به مدرسه و پس از پایان کار دو باره به خانه برده می شود.

عیوب مشاهده شده و توصیه ها به ریاست این واحد:

1-به دلیل قدیمی ساز بودن این واحد راه پله های ای هنرستان به صورت استاندارد طراحی نشده و فاصله عمودی پله ها زیاد می باشد و عرض راه پله کم می باشد و همچنین به دلیل این که این بنا فقط دارای یک راه پله می باشد و راه پله فرار ندارد قرار دادن کارگاه های برق در طبقه سوم این هنرستان مناسب نمی باشد.

راهکار:با توجه به این که طبقه زیرین این واحد خالی و فضای کار گاهی مناسب دارد بهتر است که کار گاه های برق در این طبقه قرار بگیرند.

2-تابلو اصلی این واحد دارای کلید حفاظت جان می باشد ولی این کلید به دلیل نداشتن سیستم ارت کاملا نمادین می باشد و به خاطر همین کلا از مدار خارج گردیده.

راهکار:سیستم ارت این مرکز هر چه سریع تر طراحی و اجرا گردد و از یک کلید حفاظت جان با جریان نشتی 30 میلی امپر در تابلو اصلی قرار داده شود و حتما خروجی برای مصرف کننده از خروجی کلید حفاظت جان گرفته شود.

3- کابل تغذیه برای امتحان کردن مدار هنر جو یک کابل سیار می باشد که این کابل میتواند به دلیل قرار گرفتن در سطح کار گاه برای هنر جویان ایجاد خطر نماید.

راهکار:برای هر تابلو یک کابل مجزا کشیده شود و مدار هر تابلو دارای یک کنتاکتور و فیوز مخصوص خود در تابلو کنترل که در اختیار هنر اموز قرار دارد وصل گردد.

4-سیستم هم بند برای تابلو ها اجرا نشده که خطر برق گرفتگی در کار گاه را بالا می برد و همچنین عایق مناسب در قسمتی که هنر جو وسایل خود را قرار می دهد نصب نشده است.

راهکار:از یک سیم دارای روکش با حد اقل قطر 6 میلی متر برای سیستم هم بند استفاده شود و از یک عایق مناسب بر روی قسمت افقی تابلو ها استفاده گردد.

5- استفاده از بخاری گازی در فضای انبار و نداشتن سیستم اعلام حریق.

راهکار:از یک سیستم اعلام حریق برای فضای انبار و کل فضای مدرسه استفاده گردد.

6-عدم استفاده از دست کش عایق مناسب برای هنر جویان که خطر ایجاد  برق گرفتگی  را افزایش داده و همچنین هنر جو را به عنوان یک تکنسین که در اینده نیز می تواند بدون ابزار ایمن کار کند اماده می کند.

راهکار:استفاده از دست کش مناسب برای هنر جویان و هنر اموزان.

مزایا ونواووری ها توسط هنر اموزان:

1-استفاده از چرخ مناسب برای موتور های الکتریکی که خطرات حمل و نقل را به حد اقل می رساند.

2- نصب تابلو های مونتاژ بر روی سطح دیوار  و نصب قفل  کشویی مناسب که کلید ان در اختیار هنر جو قرار می گیرد.

3-استفاده از علائم ایمنی مناسب و هشدار ها در سطح کارگاه.

4- قرار دادن دریل ستونی در فضای مناسب.

برسی  پرونده هنر اموزان و کار برگ ها:

در برسی پرونده هنر اموزان کلیه مدارک مورد نیاز و طرح درس مناسب با سر فصل مشاهده گردیدو همچنین کار برگ هنر اموزان دارای تاریخ و حضور غیاب  و شرح تدریس و کار کارگاهی متناسب با طرح درس بود و نمرات به صورت اعداد ریاضی صفر تا بیست ثبت شده و از علائم و حروف انگلیسی استفاده نشده بود.

و دو هنر اموز این هنرستان جناب اقای کورش مردانی و جناب اقای شهرام داودی دارای سابقه کاری بالا بوده و همکاری کامل را با عوامل اجرایی هنرستان داشته و عوامل اجرایی رضایت کامل از این همکاران را بیان نمودندو من نیز به نوبه خود تقدیر و تشکرلازم از تلاش همکاران گرامی که در راستای تربیت هنرجویانی مفید برای اینده جامعه را دارند را بیان می نمایم.

برسی سوالات و امتحانات:در برسی نمونه سوالات که در پرونده و کاربرگ دبیران ثبت شده بود مورد خاصی مشاهده نشد و سوالات کاملا منطبق بر سر فصل بوده و دارای استاندارد چهار گزینه ای و صحیح و غلط و کامل کردنی بودند و زمان ازمون با تعداد سولات مناسب بود و بارم بندی انها با محتوای سر فصل مناسب بود.


 
من الله توفیقکم ویثب اقدامکم

سر گروه برق استان  

مهندس مردانی   

 

۹۶/۰۸/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
n. -mardani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی