شیوه نامه تولید محتوای الکترونیکی
اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
معاونت آموزش متوسطه
اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه
دبیرخانه راهبری کشوری برق و الکترونیک
شیوه نامه برگزاری
جشنواره تولید محتوا الکترونیکی
کد شیونامه SH401
سال تحصیلی 97–96
بسمه تعالی
مقدمه
معلم یکی از اصلی ترین عوامل در فرایند یاددهی _ یادگیری است که باید ضمن بهره مندی از نگرشی مثبت و منطبق بر اهداف تعلیم و تربیت ، از دانش ، نگرش و مهارت های کافی در امر تدریس بهره مند باشد .
کاربست هوشمندانه ی فناوری های نوین در فرایند یاددهی- یادگیری یکی از عوامل تدریس اثر بخش می باشد و امروزه با هوشمند نمودن حداکثری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در هنرستان ها لزوم استفاده از محتواهای الکترونیکی متناسب با این کلاس ها اجتناب ناپذیر می باشد و رسالت گروه های آموزشی ارتقای سطح توانمندی هنرآموزان و دبیران در تولید محتواهای الکترونیکی خاص شرایط بومی و سطح توانمدی هنرجویان می باشد.
اهداف |
1- تغییر نگرش در هنرآموزان در استفاده ی حداکثری از امکانات کلاس ها و کارگاه های هوشمند
2- معرفی و ترویج فناوری های نوین در تولید محتواهای آموزشی
3- شناسائی هنرآموزان فعال و خلاق در زمینه ی تدریس خلاقانه و نوین مبتنی بر IT
مخاطبین |
کلیه هنرآموزان رشته برق و الکترونیک ، فنی و حرفه ای و کاردانش بدون توجه به پست و رشته تدریس
v شیوه اجرا و نکات قابل توجه
1- موضوع جشنواره تولید محتوا درسال جاری در کلیه رشته های شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش با توجه به اشتراک موضوع ، تهیه نرم افزار شبیه ساز جهت آموزش کارگاهی ( شامل ولت متر، آمپرمتر، اهم متر، وات متر، فرکانس متر، کنتور ) می باشد.
2- این جشنواره دردو مرحله استانی و کشوری اجرا میگردد
3- انتخاب نرم افزار ایجاد محتوا به اختیار هنرآموز می باشد. ولی محتوی ارسالی باید طوری تهیه شود که بدون نصب نرم افزار جانبی اجرا شود. (بسیارمهم)
4- سرفصلهای محتوی ایجاد شده باید دقیقا طبق موضوع جشنواره باشد.
5- هدف از این جشنواره ارائه بهتر مطلب است بنابراین باید محتوی آن ، مثالها و... به روش بهتری یا بصورت مرحله به مرحله ارائه شود (لطفا فرم داوری را مطالعه نمایید)
6- استفاده از مطالب تکمیلی مجازنمی باشد.
7- پاسخگویی به سوالات و مسائل هنرآموزان شرکت کننده در جشنواره در مرحله استانی بر عهده سرگروه های محترم مربوطه خواهد بود.
8- ابتدای نرم افزار تهیه شده ذکر مشخصات کامل تهیه کننده الزامی است.(دبیرخانه از داوری فایل بدون مشخصات معذور است.)
9- سرگروه های محترم استانی فایل نرم افزار تهیه شده را بر روی سایتی معتبر آپلود ، و لینک مربوطه را از طریق کانال ارسال گزارش به سایت دبیرخانه ارسال نمایید. لذا از ارسال فایل در قالب لوح فشرده خودداری فرمایند.
v شرح وظایف هنرآموزان شرکت کننده
- شایسته است هنرآموزان شرکتکننده دو حلقه لوح فشرده از فایل محتوا را در زمان مقرر تحویل سرگروه آموزشی استانی مربوطه نمایند.
تذکر : قید نام و نام خانوادگی ، تلفن تماس ضروری ، نام ناحیه / منطقه/ شهرستان محل خدمت و ماده درسی بر روی لوح فشرده با ماژیک مخصوص CD الزامی است .
تقــویم اجــرایی جشنــواره تولید محتوا 97 - 96
عناوین فعالیت ها |
تاریخ انجام |
ارسال شیوه نامه جشنواره به مناطق توسط سرگروه های استانی |
حداکثر تا5/9/96 |
اجرای و داوری مطالب ارسال شده توسط سرگروه های استانی |
حداکثر تا30/1/97 |
ارسالفایلها هنرآموزان به همراه مستنداتداوری نفرات برگزیده استانی (حداکثر سه نفر برتر استان) |
حداکثر تا 20/2/97 |
اجرای مرحله کشوری جشنواره |
حداکثر تا 10/3/97 |
اعلام نتایج مرحله کشوری و ثبت اسامی برگزیده در سایت دبیرخانه |
حداکثر تا 31/3/97 |
v توجه
همکاران محترم میتوانند شیوه نامهی جشنواره تولید محتوا97 –96را از سایت دبیرخانه راهبری کشوری برق و الکترونیک آموزشی متوسطه به آدرسwww.drakelec.irدریافت و جهت اطلاعات بیشتر باسرگروه های استانی مربوطه تماس حاصل نمایند.
امتیازات :
صدور گواهی شرکت در جشنواره برای کلیه همکاران شرکت کنندگان توسط اداره محل خدمت
صدور تقدیر نامه وزارتی و اهدای هدایا برای رتبه های برتر جشنواره توسط دبیر خانه کشوری
تذکر مهم :
v به آثار رسیده از گروههای که فرم های جمع آوری اطلاعات مربوط به جشنواره (فرم های جداول الف ، ب ، ج ، د ، ه ) را تکمیل نکرده باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد .
جشنواره تولید محتوی دردورهدوم متوسطه مرحلهاستانی£کشوری£
مشخصاتدرس |
مشخصاتهنرآموز |
مشخصاتداور |
نامدرس: موضوع : رشتهتحصیلی: تاریخ: |
نامونامخانوادگی مقطعورشتهتحصیلی: سابقهخدمت: سابقهشرکتدرجشنواره: |
نامونامخانوادگی: مقطعورشتهتحصیلی: سلابقه خدمت: سابقهداوری: |
نمونبرگداورتولید محتوا
جمع |
ضریب |
امتیاز |
شرحمورد |
ردیف |
||||
4 |
3 |
2 |
1 |
|||||
|
4 |
|
|
|
|
پوشش کامل محتوی درسی |
1 |
|
|
2 |
|
|
|
|
دسته بندی موضوعی مطالب |
2 |
|
|
2 |
|
|
|
|
داشتن طراحی آموزشی مناسب |
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
نوآوری و خلاقیت در بیان محتوا |
4 |
|
|
4 |
|
|
|
|
نوآوری و خالقیت در بیان مثالها و تمرینها |
5 |
|
|
4 |
|
|
|
|
برخورداری از نظام رنگ بندی، طراحی و ظاهری آراسته |
6 |
|
|
4 |
|
|
|
|
میزان (تسهیلکنندگی) رسانهدرفرایندیادگیری |
7 |
|
|
4 |
|
|
|
|
داشتن شناسنامه تولید |
8 |
|
|
4 |
|
|
|
|
نداشتن مشکل فنی در خصوص ارتباط صفحات |
9 |
|
|
1 |
|
|
|
|
استفاده از تمام صفحه برای نمایش |
10 |
|
|
2 |
|
|
|
|
استفاده از مطالب تکمیلی مرتبط با ذکر منبع |
11 |
|
|
2 |
|
|
|
|
صحت و ارزش علمی محتوی تکمیلی |
12 |
|
|
|
جمع |
24 |
|||||
امضاء
|
||||||||